torstai 28. maaliskuuta 2019

Tilinteon päivä tulee

Jumalan ihmisen ei tarvitse pelätä tulevaisuutta, vaikka ilmassa onkin synkkiä ennusteita siitä, mihin maailmantalous on menossa, miten ilmasto kehittyy, kuinka ympäristö saastuu ja kuinka kristillinen usko on yhä epäsuositumpaa. Uskovina voimme nostaa päämme: Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä (Luuk.21:28).

Lopun ajan tapahtumien vyöryessä turvamme on ikiaikojen Jumalassa. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat ikuiset käsivarret. 5.Moos.33:27. Vaikka taloudessa menee huonosti, voin sanoa: Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Ps.23:1. Sairauden yllättäessä uskallan luottaa Jumalan lupaukseen: Minä, Herra, olen sinun parantajasi (2.Moos.15:26). Kun väkivaltaiset ihmiset uhkaavat minua, voin rohkaista mieleni, sillä Herra lupaa: minä olen sinun kanssasi, minä autan ja suojelen sinua, sanoo Herra. Minä pelastan sinut pahojen käsistä, vapautan sinut väkivaltaisten kourista! (Jer.15:20-21). Kun jumalattomat rehentelevät ja pilkkaavat uskoani, voin olla varma: Herra nauraa jumalattomalle, hän tietää, että tilinteon päivä tulee (Ps.37:13).

Kaikissa asioissani saan turvata Jumalaan ja hänen lupauksiinsa, kun hän vakuuttaa: – Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää. Sen tähden me voimme turvallisin mielin sanoa: – Herra on minun auttajani, siksi en pelkää. Mitä voisi ihminen minulle tehdä? (Hepr.13:5-6).