torstai 14. maaliskuuta 2019

Ole minun suunani

Jos et puhu joutavia, vaan puhut niin kuin puhua tulee, saat jälleen olla minun suunani. Jer.15:19.

Lapseni, sinun tulee olla minun suunani. Sinä et voi olla sananjulistajana minun palvelijani, jos sinä puhut omia mielipiteitäsi ja ajat omia asioitasi. Sinun tulee panna sivuun omat hankkeesi ja tulla tyhjin käsin minun alttarilleni. Sinun tulee teroittaa korvasi kuuntelemaan, mitä sanottavaa minulla on. Vain minulta sinä voit saada sanoman ja johdatuksen niiden ihmisten luo, joille se sanoma pitää puhua.

Siitä ajasta, jonka sinä vietät kasvojeni edessä, minä annan pienen osan sinulle takaisin – sen pienen ajan saat käyttää sanani julistamiseen. Ymmärräthän tämän vertauskuvallisen säännön: jos luet sanaani tunnin, saat puhua minuutin. Minä siunaan sinun sanomasi, jos puhut minun ajatuksiani etkä omiasi. Jos puhut omiasi, sinun minuuttisi lyhenee. Mutta kun sinä palvelet minua uskollisesti ja tuot esiin jaloa, ei arvotonta, minä siunaan sinua ja sinun kauttasi saavat monet kokea minun puhutteluni ja sinun kauttasi minun pelastava armoni voi ilmestyä monille. Ole uskollinen, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Lujalla kädellä hän veti minut pois siltä tieltä, jota tämä kansa kulkee. Jes.8:11.

Et voi välittää eläviä sanoja sydämeltäni tälle kansalle, jos kuuntelet yleistä mielipidettä, jos elät kuten tämä kansa elää, jos puhut sille mieliksi. Et voi olla suunani, jos haluat vaikuttaa ihmisiin. Sinun ei pidä vaikuttaa, vaan antaa minun ääneni tulla esiin – minä vaikutan. Sinä et voi luoda elämää, vain minä voin. Sinä et saa aikaan kenessäkään hengellistä elämää, minä synnytän kaiken. Vain minun Pyhä Henkeni voi synnyttää ihmisten sydämissä tosi elämää ja minun tuntemistani. Muista:

Joka uskoo minuun, ’hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat’… Joh.7:38.