lauantai 1. kesäkuuta 2019

Kokonaiseksi ihmiseksi

Jeesus pelastaa niitä, jotka tarvitsevat hänen sovitustaan. Jos olet omillasi pärjäävä ihminen, et todennäköisesti löydä sitä ahdasta ovea, josta Raamattu puhuu. Sanan mukaan vain harvat löytävät sen ja siitä alkavan kaidan tien. Pelastukseen kutsuttu ihminen joutuu vääjäämättä ahtaalle.

Niinpä haluan rohkaista sinua, joka olet joutunut ahtaalle elämässäsi. Sinä huomaat, että elämässäsi on alueita, joita et hallitse. Et hallitse juomistasi, lyömistäsi, seksuaalisuuttasi, kiukunpurkauksiasi, raha-asioitasi, ihmissuhteitasi… Mikä onkaan sinun ongelmasi? Mutta minulla on sinulle selkeä viesti: se sinun ongelmasi, jota et hallitse, on kutsu tulla Jeesuksen luo. Se on Jeesuksen mahdollisuus löytää tilaa sinun elämästäsi. Hän voi ottaa sinun ongelmasi hallintaansa, hän on voimallinen ja auttaa, hän antaa anteeksi silloinkin, kun ihmiset eivät anna, hän on se ihmemies, joka paikkaa sinun osaamattomuutesi, korjaa sinun mokailusi seuraukset, kun et itse osaa.

Anna elämäsi Jeesukselle. Se on oleva elämäsi paras päätös. Sitten hakeudu uskovien yhteyteen ja ala opiskella kristityn elämää, sillä sinusta on tarkoitus tulla opetuslapsi, joka kasvaa uskossa lopun ikäänsä eikä koskaan ruostu paikalleen.

Rohkaisen sinua tähän, koska olen itse kokenut sen, mistä puhun. Minäkin jouduin ahtaalle ja annoin elämäni Jeesuksen käsiin. Hän on siitä alkaen hoitanut minua ja olen saanut apua enemmän kuin osaan kertoa. Miksikään malli-ihmiseksi en ole tullut, vaan tarvitsen Vapahtajaa edelleen, mutta on turvallista kulkea hänen kanssaan käsi kädessä. Jos minussa ei olisi näitä puutteita, tulisin pian ylpeäksi ja itseriittoiseksi ja sitten Kristus kävisi minulle tarpeettomaksi. Nyt tiedän olevani kokonainen ihminen vain yhdessä hänen kanssaan.

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joh.15:5.