sunnuntai 23. elokuuta 2020

Jumalan kirkkaus elämässäsi

Kuulkaa Herran sana, te, jotka olette arkoja minun sanani alla: - Teidän veljenne sanovat, nuo, jotka ovat teitä vihanneet ja jotka ovat sysänneet teidät syrjään minun nimeni tähden: "Osoittakoon Herra kirkkautensa, sittenpä saamme ihmetellä teidän iloanne!" Mutta he joutuvat häpeään. Jes.66:5.

Osaatko lukea tämän jakeen piilomerkityksiä rivien välistä? Sinä palvelet Herraa ja sinua halveksitaan sen vuoksi. On joukko ihmisiä, jotka vähättelevät sinua, mitätöivät sinun näkyäsi, työntävät sinut sivuun kuin roskan, mutta - he joutuvat häpeään. Ja miksi? Koska Herra osoittaa kirkkautensa sinun elämässäsi ja antaa sinulle ihmeteltävän ilon!

Ehkä sinä löydät rivien välistä jotain muutakin tai jotakin vähän eri sävyistä, mutta ihmisten halveksunta on kallisarvoista pääomaa - ei kannata paeta sitä, vaan toivottaa se tervetulleeksi. He voivat vaieta sinut kuoliaaksi - kyllä, mutta Jumala nostaa sinut esiin. He voivat sysätä sinut syrjään - kyllä, mutta Jumala nostaa sinut kunniaan:

Vaikka olit syrjitty, vaikka sinua hyljeksittiin eikä kukaan käynyt luonasi, minä olen korottanut sinut pysyvään kunniaan, iloksi tuleville sukupolville. Jes.60:15.

Jesajan teksti on niin hoitavaa, koska hän tuntee Jumalan luonteen ja katselee maailmaa Jumalan silmin. Jeesus oli Jesajan kaltainen ja opetti: Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä. Mark.10:31.

Ihmisten arvostus on katoavaa, ihmiskunnia tyhjän arvoista. Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta. Joh.5:44.

Jospa osaisimme hylätä maailman arvot ja omaksua Jumalan valtakunnan arvot. Jospa osaisimme luottaa Jumalaan ja jättää turhan kunnian tavoittelun. Meillä on täysi syy luottaa häneen, sillä: Hän antaa syyttömyytesi käydä esiin kirkkaana kuin aamun valo. Sinun oikeutesi loistaa kuin keskipäivän aurinko. Ps.37:6. Hän murtaa jumalattomien mahdin, mutta vanhurskas kohoaa kunniaan. Ps.75:11. Herra rakastaa kansaansa, hän auttaa heikkoja ja nostaa heidät kunniaan. Ps.149:4.

Katso, kun tuo aika tulee, minä tuhoan kaikki sortajasi. Minä pelastan sinut, tuon ontuvat ja karkotetut kotiin. Kaikkialla, missä he ovat kantaneet häpeää, minä nostan heidät kunniaan. Sef.3:19.