sunnuntai 26. huhtikuuta 2020

Syrjään sysätyn onni

Kuulkaa Herran sana, te, jotka olette arkoja minun sanani alla: - Teidän veljenne sanovat, nuo, jotka ovat teitä vihanneet ja jotka ovat sysänneet teidät syrjään minun nimeni tähden: "Osoittakoon Herra kirkkautensa, sittenpä saamme ihmetellä teidän iloanne!" Mutta he joutuvat häpeään. Jes.66:5.

Sinä valitat, että olet joutunut sivuun vastuunkantamisesta ja sinut on syrjäytetty seurakunnan tärkeiltä paikoilta. Sinun on vaikea ymmärtää nykyistä tilannettasi, epäluottamusta ja veljespiirin ynseää suhtautumista. Olet yrittänyt ottaa ongelmat puheeksi ja keskustella, mutta siitä ei ole ollut apua. Pikemminkin epäluottamus on vain syventynyt ja sinun ajatuksesi on torjuttu. Sinä koet, että sinua ei kuunnella. Sinä koet joutuneesi marginaaliin. Olet sivullinen ja näkymätön. Samaan aikaan Jumala puhuu sydämellesi seurakunnan tilasta ja varoittaa sinua. Sinulla on tarve jakaa kuulemasi toisten kanssa. Vaan kukaan ei kuuntele.

Kun minä kutsuin, kukaan ei vastannut, kun minä puhuin, kukaan ei kuunnellut. Te teitte sitä, mikä on väärää minun silmissäni, ja aina valitsitte sen, mikä on vastoin minun tahtoani. Jes.66:4.

Sinun tilanteesi on tämä: minä olen jakanut kokemukseni sinun kanssasi ja nyt sinä koet, mitä minä koen, sinä tunnet, mitä minä tunnen, sinä olet yhtä syrjäytetty kuin minä ja sinun on yhtä vaikea saada ääntäsi kuuluviin kuin minun. He ovat tukkineet korvansa ja täyttäneet sydämensä omilla ajatuksillaan - heidän mieleensä ei mahdu mikään, mikä on minusta lähtöisin. He luulevat toistavansa Jumalan sanaa, mutta he käyttävät minun sanojani omiin tarkoituksiinsa. Heistä on tullut uskonnollisia automaatteja, jotka eivät ole enää minun ohjattavissani.

Sinä olet kuitenkin minun palvelijani ja edelleen uskollinen. Sinä saat kuulla minun paimenääneni ja elää henkeni johdatuksessa. Sinä saat säilyttää ensirakkauden ja elää kuuliaisuudessa. Viivy siis kasvojeni edessä ja koe: Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa, minä turvaan Herraan, 
Jumalaani, ja kerron kaikista hänen teoistaan. Ps.73:28.