keskiviikko 18. syyskuuta 2019

Jätä asiasi hänen haltuunsa

En ole joutunut oikeuteen enkä tarvinnut asianajajaa, mutta jos joskus joutuisin puolustamaan itseäni oikeudessa, tarvitsisin asianajajan. Selostaisin hänelle oman näkemykseni hyvin tarkkaan ja hän puolustaisi minua oikeudessa. Mahdollisesti minun ei tarvitsisi ollenkaan edes mennä oikeuden istuntoon, kun edustajani on siellä paikalla ja puhuu parhaansa mukaan minun puolestani.

Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Joh.14:16. Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta. Joh.15:26.

Pyhä Henki on annettu meille Puolustajaksi. Kun ihmiset meitä syyttävät, hän ajaa meidän asiaamme ja puolustaa meitä parhaansa mukaan. Hän ei petä, hän ei hyväksy valheellisia väitteitä, hän on tinkimätön ja ajaa asiamme voittoon. Hän on paljon parempi puhumaan kuin minä. Hän osaa asetella sanansa ja esittää väitteensä totuudenmukaisesti ja ilman kiihkoilua. Siinä missä minä jo polttaisin hihani, hän vielä puhuu rauhallisesti. Hänen malttinsa ja harkintansa tekee vaikutuksen kuulijoihin. Hänen kykynsä tuoda esiin minulle edullisia näkökohtia on hämmästyttävä.

Niinpä minun on parasta astua sivuun, vetäytyä lakituvasta pois kokonaan. Hän hoitakoon minun juttuni alusta loppuun. Hän on täyden luottamuksen arvoinen. Hän osaa puolustaa minun mainettani paljon paremmin kuin minä itse.

Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa! 2.Moos.14:14.

Yksinkertainen ohje, mutta niin vaikea noudattaa! Se on opittava kantapään kautta, jos ei muuten. Pitää takoa se päähänsä. Sekin on uskon kappale, tärkeä sellainen. Siis vielä kerran: Kun sinua syytetään, älä tee mitään puolustaaksesi itseäsi. Älä taistele tuulimyllyjä vastaan. Älä yritä taivutella ihmisiä puolellesi. Älä odota, että sinun kriitikkosi muuttaisivat mielensä - eivät he muuta. Kaikki eivät pidä sinusta. Kaikista ei tule ystäviä. Loppujen lopuksi monikaan ei tule olemaan sinun puolellasi, kun pahimmat kiihkoilijat ryhtyvät sinua lynkkaamaan. Mutta yksi on uskollinen, yksi on joka puolustaa sinua - Totuuden Henki.