tiistai 9. huhtikuuta 2019

Tunne kutsumuksesi

Katso, lapseni, sinä olet lahjakas ja sinun tulee käyttää lahjojasi Jumalan kunniaksi. Sinun tulee käyttää kielellistä lahjakkuuttasi puhumaan eläviä sanoja Jumalan sydämeltä. Sinun tulee harjaannuttaa kielesi toimimaan Kristuksen sanansaattajan työvälineenä.

Sinun tulee pitää kielesi kurissa. Sinun tulee lukea Jumalan sanaa ja opetella puhumaan Raamatun kanssa yhtäpitävästi, jakamaan eläviä sanoja. Sinulla on kiusaus käyttää lahjaasi turhuuteen ja oman kunniasi kirkastamiseen. Sinulla on kiusaus huvitella ja elää kevytmielisesti. Mutta sinun tulee pysyä nöyränä ja olla minun äänelleni kuuliainen. Sinulle on paljon annettu ja sinulta myös paljon vaaditaan.

Sinä et voi elää kuin keskivertoihmiset. Sinun pitää pyrkiä parempaan ja nostaa rima ylemmäksi. Sinä et saa ottaa mallia ympärillä olevista ihmisistä, vaan sinun tulee etsiä roolimallisi Raamatusta. Sinun pitää tuntea kutsumuksesi arvo. Vain sillä tavalla voit todella omistaa sen voitelun ja voiman, jonka olen sinulle varannut. Katso, minä en voi lähettää sinua liikkeelle vielä, sinun pitää kasvaa ensin. Sinun pitää tulla täysin valmiiksi palveluksen työhön, minun ruumiini rakentamiseen – sinä olet vielä keskenkasvuinen. Mutta minä pidän sinua koulussani ja sinä saat mennä eteenpäin.

Katso, minä avaan sinulle ovia, minä lähetän sinun yhteyteesi ihmisiä, jotka tukevat sinua, minä annan sinulle esirukoilijoita ja vahvistan sinua. Ole rohkealla mielellä, minä en sinua hylkää, vaan tuen sinua oikealla kädelläni. Mene, lapseni, eteenpäin kutsumuksesi tiellä.