maanantai 8. huhtikuuta 2019

Se on mahdollista

Jokainen joutuu elämässä kamppailemaan joidenkin ongelmien kanssa. Ne vaikeudet, jotka sinulla on tänä päivänä, odottavat ratkaisuaan. Sinun tulee ymmärtää, että vaikeuksia ei ole annettu sinulle, että kokisit joutuneesi kiusatuksi. Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään. Jaak.1:13. Jumala kutsuu sinua niiden kautta siihen kasvuun, jota tarvitset tullaksesi joka suhteessa Jumalan ihmiseksi, sydämen kristityksi. Niinpä voin rohkaista sinua niiden kokemusten kautta, joita olen itse kokenut:

Olen ollut masentunut, mutta Jumala auttoi minut jaloilleni. Olen kokenut sen.

Olen ollut syrjäytynyt, mutta selvisin siitä ja pääsin Jumalan avulla mukaan yhteiskunnan elämään ja työelämään. Olen kokenut sen.

Olen sairastanut kroonista tautia, josta lääkärit sanoivat, että se on parantumaton. Olen kuitenkin Jumalan armosta saanut parantua siitä. Olen kokenut sen.

Vaikka tulin lapsena kirkkaasti uskoon, jouduin luopion tielle. Olen saanut armon uudistua uskossani ja palata uskon tielle – olen kokenut sen.

Olen saanut Pyhän Hengen kasteen, kun pyysin sitä. Olen kokenut sen.

Olen saanut kokea Hengellä täyttymistä useita kertoja elämässäni. Olen kokenut sen.

Olen ollut ilman puolisoa ja kokenut suurta toivottomuutta yksinäisyyteni vuoksi. Olen vienyt asiani Herralle ja hän vastasi minulle ja antoi minulle puolison. Olen kokenut sen.

Mikä tahansa sinun tarpeesi on tänä päivänä, Herra on voimallinen. En kertonut vielä puoliakaan Herran hyvyydestä. Vie siis asiasi Herralle, vuodata sydämesi Herran kasvojen eteen ja hän vastaa sinulle. Jaakob neuvoo:

Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Jaak.1:6.