sunnuntai 14. huhtikuuta 2019

Pitäkää ajatuksenne kirkkaina

Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta. Minä, Herra, olen sinun Jumalasi. Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi… Jes.43:1-3.

Jesajan kirjan loppuosa, joka alkaa luvusta 40, on rohkaisevaa luettavaa. Se on niitä Vanhan testamentin jaksoja, jotka todella rakentavat uskoa. Ei ole ihme, että juuri tässä jaksossa nousee esiin ennustus maailman Vapahtajasta, joka kuolemallaan sovittaa ihmisten synnit. Evankeliumi nousee näin esiin kirkkaana jo Vanhan testamentin kirjoituksista.

Pelastus, joka annetaan syntiselle uskon kautta, on julistettu jo Vanhan liitonkin aikaan. Nyt kun olemme saaneet kuulla pelastuksemme evankeliumin sellaisena kuin se on julistettu Uudessa testamentissa, olkaamme kiitolliset ja palvelkaamme Herraa täydestä sydämestä.

Vyöttäytykää siis, olkaa raittiit. Pitäkää ajatuksenne kirkkaina ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä. 1.Piet.1:13.

Tunteet voivat vaihdella ja itsesyytökset estää kokemasta Jumalan hyvyyttä ja armoa. Mutta Jumalan sana rohkaisee sinuakin tänään pitämään kiinni sanan lupauksista. Sinä voit ”panna täyden toivon Jumalan armoon”. Sinä voit iloita siitä pelastuksesta, joka on valmistettu sinullekin. Sinä saat olla armosta osallinen ja rukoilla Jumalaa luottavaisin mielin. Sinä saat olla osallinen ikuisesta pelastuksesta Jeesuksen Kristuksen ansiosta. Meitä ei kehoteta panemaan toivoamme omiin ansioihimme, vaan Jumalan armoon.

Herran sana pysyy iäti. Juuri tämä sana on teille ilosanomana julistettu. 1.Piet.1:25.