torstai 27. helmikuuta 2020

Vihapuheiden saartamalle

Sinun sielusi on orpo. Se on ollut sitä syntymästä asti. Sinä olet kasvanut syyllisyyden hoivissa, se on sinun äitisi. Ethän osannut edes syntyä kunnolla, et oikeaan aikaan, et oikeaan perheeseen – vahinko olit. Varmaan kuoletkin väärin, kun et osaa sitäkään tehdä oikein. Et osannut valita itsellesi kunnollista ulkonäköäkään, ruma olet. Et sinä osaa rakastaakaan etkä tehdä lapsia. Et sinä osaa valita itsellesi puolisoa etkä kasvattaa lapsiasi oikein. Sinä et osaa mitään. Sinä olet epäonnistunut alusta loppuun. Olet ihmisrodun oikku, vahinko ja hylkiö, jonka ei olisi pitänyt syntyäkään.

He syyttävät sinua kaikesta. Sinun omat sukulaisesi halveksivat ja vihaavat sinua. Sinua kiusataan työpaikalla. Sinua väheksytään seurakunnassa. Mutta tiedätkö: ei sinun elämäsi riipu toisista ihmisistä, heidän rakkaudestaan tai vihastaan – se riippuu kokonaan minusta. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja minä kannan ja pelastan. Minä vien sinut kerran kunniaan. Sinä saat lohdutuksen. Pane siis aina toivosi minuun – Jumalaasi.

On monia, jotka ovat vielä huono-osaisempia kuin sinä. Katsos, heidän vanhempansa ottivat katumuspillerin ja jos se ei tehonnut, he teettivät abortin. Ehkä sinäkin olisit onnellinen, jos ei olisi tarvinnut syntyäkään. Mutta minä haluan näyttää sinulle, kuinka arvokas olet minun silmissäni.
Haluan näyttää sinulle kaiken taivaan ihanuuden ja ympäröidä sinut lahjoillani. Minä annan sinulle rakkauteni ja sinä saat tuntea olevasi kaunis, kauniimpi muita, ja sinä saat hyvityksen kaikesta hylkäämisestä, jota olet joutunut kokemaan. Sinä saat olla rakkaampi minulle kuin muut ja elää lähellä minua. Minä kihlaan sinut itselleni ja otan sinut morsiamekseni. Minä siunaan sinua ja jokaista, joka kohtelee sinua hyvin. Sinä tulet tuntemaan minut ja ymmärtämään, että minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja että minä en hylkää ketään, joka minuun turvaa.

Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. Sak.9:12.