tiistai 5. helmikuuta 2019

Avoin ovi

Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Ilm.3:8.

Jumalan sana on luotettava ja voimme tarttua jokaiseen sanan lupaukseen. Voimme rukoilla, että Jumala avaa oikeita ovia ja sulkee vääriä ovia. Voimme luottaa hänen johdatukseensa joka päivä. Voimme luottaa, että Jumala toimii sanansa mukaan – tänäänkin.

Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä – he ovat uppiniskaista kansaa. Hes.2:6.

Voimme luottaa Jumalaan kaiken vastustuksen keskellä, kun pelko yrittää lamauttaa meidät. Sielunvihollisella on kannattajia kaikkialla ja epäuskoiset ihmiset täyttävät maan. On opittava elämään tämän vastustuksen keskellä uskon ihmisenä. On nostettava katse Herraan Jeesukseen, kun syntisten ihmisten aggressiot kohtaavat meidät.

Ajatelkaa häntä, joka kesti syntisten ankaran vastustuksen, jotta ette menettäisi rohkeuttanne ja antaisi periksi. Hepr.12:3.

Jeesus kulki edeltä ja raivasi meille tien. Hän kulki läpi vihamielisen väkijoukon Nasaretissa (Luuk.4:30) ja hän ajoi pilkkaajat ja naureskelijat ulos (Mark.5:40) ja toteutti Isän Jumalan tahtoa peräänantamattomasti. Olkaamme siis hänen seuraajiaan tänään. Luottakaamme häneen ja seuratkaamme häntä vihamielisen väkijoukon halki ja menkäämme hänen kanssaan sisään uskon ovesta. Hän on armossaan avannut lukot:

Minä kuljen sinun edelläsi. Vuorimaat minä tasoitan, pronssiovet murran, rautateljet isken irti. Jes.45:2.