tiistai 1. tammikuuta 2019

Sinun lähteesi virvoittaa minut

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Ps.23:1.

Katso, lapseni, ei sinun tarvitse murehtia ja olla huolissasi. Minä pidän sinusta huolen ja sinä saat tulla toimeen. Minä annan sinulle niin paljon, että sinä voit hyvin antaa siitä toisillekin. Minä annan sinulle työtä ja voimia jokaiseen päivään ja sinä saat iloita työsi tuloksista.

Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Ps.23:2.

Sinun ei tarvitse uupua kuormasi alle, vaan minä olen varannut sinulle lepoaikoja. Minä ravitsen sinua hyvyydelläni ja sinä saat uusia, tuoreita voimia. Jos sinä välillä väsyt, minä virvoitan sinua ja sinä saat uusin voimin jatkaa.

Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden. Ps.23:3.

Minä johdatan sinua, kun sinä kuljet rukoillen. Minä en anna sinun eksyä omaan viisauteesi enkä päästä sinua omille teillesi. Minä kuljen sinun kanssasi ja opastan sinua vaeltamaan tahtoni mukaan. Silloinkin, kun tie vie pimeään laaksoon, minä olen sinun vierelläsi ja autan sinua.

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. Ps.23:4.

Sinä saat kokea jumalattomien taholta vihaa ja vainoamistakin, mutta minä en sinua hylkää, vaan suojelen sinua. Sinä saat voitelun, joka vie voittoon. Sinä murtaudut läpi kaikista esteistä, joita ihmiset kasaavat sinun tiellesi. Minä siunaan sinua runsaasti.

Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. Ps.23:5.

Minä siunaan sinua kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa ja sinä saat olla minun lähettilääni, missä kuljetkin. Sinä saat iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan, sillä minun käteni tukee sinua läpi elämän. Minä annan sinulle voimaa kestää kaikki matkan vaivat ja korjaan sinut kirkkauden maahan, kun aika on.

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Ps.23:6.