maanantai 30. maaliskuuta 2020

Laula minulle uusi laulu

Sinä valitat minulle yksinäisyyttäsi. Sinä koet, että sinulla ei ole ketään. Sinä kaipaat läheistä ihmistä, kaipaat kuuntelijaa. Koko ajan sinä kuitenkin puhut ääneen, sinun ajatuksesi soljuvat kuin rukous ja minä kuuntelen sinua. Tunnen sinun kipusi, sinun masennuksesi, sinun pohjattoman yksinäisyytesi, sinun elämäsi kaikki ongelmat. Haluan vetää sinua lähelleni ja lohduttaa. Haluan keskustella kanssasi, kunnes yksinäisyytesi lievittyy. Haluan pysytellä vierelläsi, kunnes olosi helpottuu, mielesi kevenee, pimeys ympärilläsi haihtuu ja aamun valo osuu sinun sielusi hämäryyteen.

Katso, minä olen valo sinun matkallasi. Minä olen sinun pelastajasi, sinun paimenesi. Minä kuljen sinun vierelläsi ja ohjaan sinua. Minä kuuntelen sinua ja vastaan. Minä en hylkää sinua. Minä olen suunnitellut sinun elämäsi ja annan sinulle voimaa jokaiseen päivään. Minä en halua sinun jäävän epätoivoon, vaan minä nostan ja kannan, minä rohkaisen sinua, minä annan sinulle hyviä hetkiä ja sinä saat juoda minun iloni virrasta. Minä pidän sinua sylissä ja lämmitän sinua maailman kylmyyden keskellä.

Minä en jätä sinua osattomaksi enkä hylkää orpouteen. Minä annan sinulle elämänhalua ja sinä saat löytää mielekkyyttä ja tarkoitusta elämällesi. Minä puhun sinulle sanani kautta, uskon ystävien kautta, elämän johdatusten kautta ja minä puhun suoraan sinun sydämellesi. Opi kuuntelemaan ja seuraamaan johdatustani. Minä en jätä sinua harhailemaan mihinkään autiomaahan, minä johdatan sinua uskon kartalla, uskon polkua kohti ikuista kotia. Matkallasi voit väsyä, mutta kotona saat levätä.

Seuraa tienviittoja, tarkkaile merkkejä. Minä olen puhunut niistä sanassani, minä olen avannut tien ja tasoittanut sen. Sinun ei tarvitse eksyä eikä kompastella. Luota minuun. Minä olen ostanut sinut omakseni ja minä pidän sinusta huolen. Minä en anna sinun joutua kadoksiin, minä en päästä sinua silmistäni, minä valvon sinun elämääsi. Sinä voit olla turvallisella mielellä. Minä olen luvannut ja lupaukseni pidän:

Herra ei anna sinun jalkasi horjua, väsymättä hän varjelee. Ps.121:3.

Minä odotan, että mielialasi kevenee ja sinä alat hyräillä niitä lauluja, joita olet kuullut. Laula vain lapseni, uusia lauluja, hengen sanomaa kuiskivia lauluja. Anna hengen vallata sinun sielusi, Pyhän Hengen tuulen nostaa sinua niin että askeleesi kevenevät. Viritä sydämesi kiitokseen, nosta kätesi ylistykseen. Sinun paras todistuksesi tulee esiin, kun sinä lopulta kiität ja sanot:

Hän antoi suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalamme ylistykseksi. Tämän kuulevat monet, tuntevat pyhää pelkoa ja turvaavat Herraan. Ps.40:4.