perjantai 27. maaliskuuta 2020

Hoida virkasi tehtävät

Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät. 2.Tim.4:5.

Sinulla on haasteellinen tehtävä ja tunnet välillä epävarmuutta omasta pätevyydestäsi. Mutta sinä olet hoitanut vastuullista tehtävääsi hyvin. Sinä olet vastannut toimittajille jämäkästi, johdonmukaisesti ja maltilla eikä kukaan ole saanut sinua sanoillaan ansaan. Sinä olet tuonut esiin ihailtavaa itsehillintää ja raudanlujaa asiaosaamista.

Minä siunaan sinua, kun sinä joudut tekemään työtäsi ylimääräisten paineiden keskellä ja annan sinulle henkistä ryhtiä ja määrätietoisuutta selviytyä kaikesta kunnialla. Kukaan ei saa sinua ajetuksi nurkkaan eikä kukaan saa sinusta henkistä yliotetta. Minä olen sinun kanssasi ja annan sinulle suun ja viisauden, jota ketkään vihan lietsojat eivät kykene vastustamaan.

Minä pysyttelen sinua lähellä ja tuen sinua. Kun työ tuottaa sinulle stressiä, kun rattaisiin heitetään kapuloita, kun ihmisten painostus tuntuu pahalta, sinä voit kuitenkin päivän päätteeksi aina kokea, että työ on lopultakin tehty hyvin, kaikki on hoidettu rehellisesti, hyviä asioita on viety eteenpäin, siunattuja suunnitelmia on valmisteilla. Sinä saat kokea syvää tyydytystä hyvin tehdystä työstä ja työn iloa paljon. Tämän minä lupaan.

Minä haluan antaa sinulle lisää vastuuta ja suurempia tehtäviä. Valmistaudu henkisesti siihen, että sinä saat päästä urallasi eteenpäin. Kun tilaisuus tarjoutuu, sinun ei tarvitse yllättyä tai epäröidä, vaan sinä saat olla valmis uusiin tehtäviin.

Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi ja sanon sinulle: ”Älä pelkää, minä autan sinua.” Jes.41:13.