sunnuntai 18. elokuuta 2019

Jeesus ei jätä sinua umpikujaan

Sielunvihollinen on ajamassa sinua umpikujasta toiseen, mutta Jeesus on tullut pelastamaan sinut niistä. Jos sinulla menee taloudellisesti huonosti, Raamattu neuvoo: Älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: – Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää (Hepr.13:5). Jos sinulla on huonot välit sukulaisiin, anna Jeesuksen määritellä sukulaiset uudelleen: Mutta hän vastasi ja sanoi heille: ”Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät” (Luuk.8:21). Jos sinun maineesi pilataan, Jeesus sanoo sinulle (kuten eräälle veljelle): ”Minä luovuin maineestani”. Jos Jeesus pärjäsi ilman tahratonta mainetta, sinäkin pärjäät. Jos sinun henkeäsi uhataan, Jeesus sanoo: Minä sanon teille, ystävilleni: Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta joiden valta ei ulotu sen pitemmälle.(Luuk.12:4). Jos syöpä tai muu vakava sairaus uhkaa sinua, Raamattu vakuuttaa sinulle: minä olen Herra, sinun parantajasi (2.Moos.15:26).

Kristuksen seuraaja ei joudu koskaan umpikujaan. Jos Jeesus sanoo sinulle ”seuraa minua”, se on silloin mahdollista. Hän ei vaadi sinulta mahdottomia. Jos siitä, että tottelet Herraa, seuraa vainoa ja kaikenlaista vihamielisyyttä ihmisten taholta, Jeesus sanoo: Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen (Matt.10:25).

Kristuksen kärsimykset voivat runsaina tulla osaksemme, mutta samoin tulevat siunaukset (2.Kor.1:5). Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut (Room.8:28).

”Älä pelkää, sinä Jumalalle rakas! Kaikki on hyvin. Vahvistu, ole vahva!” Dan.10:19.