torstai 21. marraskuuta 2019

Hän auttaa heikkoja

Kaikkivaltias, joka siunaa sinua, antaa siunauksia ylhäältä taivaasta ja siunauksia syvyyksistä maan alta, siunauksia kohduille ja rinnoille. 1.Moos.49:25.

Katso, sinua ympäröi epäuskoisten piiri, jotka murentavat sinun uskoasi. He pyrkivät kaikin tavoin tekemään tyhjäksi sinun sydämesi odotuksen ja toivon. He haluavat lannistaa sinut ja todistella, että olet haihattelija ja tulet pettymään. Heillä on tätä varten teräviksi hiottuja opinkappaleita, jotka todistavat asian Raamatun näkökulmasta. Heidän teologiansa kuulostaa niin pätevältä, mutta älä usko sitä. Älä kuuntele minkään tahon esittämää epäuskon teologiaa.

Usko minua. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Minä olen sinut luonut, minä olen sinut kasvattanut, sinä olet minun. Sinä olet minun kätteni tekoa, et ole minkään kirkkokunnan tuote. Minä olen varannut sinulle siunauksia ja vien sinua eteenpäin, puen sinut uuteen voimaan ja avaan sinulle uusia ovia.

Sinä sanot, että sinä olet vähäinen tekijä eikä sinulla ole asemaa seurakunnassa. Sinä pahoittelet sitä, että et ole käynyt mitään raamattukoulua. Sinä valitat, että olet köyhä eikä sinulla ole varoja. Sinä arvioit omat lähtökohtasi huonoiksi, perin huonoiksi. Sinun maineesikin on sinun mielestäsi este menestymiselle hengellisessä työssä.

Mutta luuletko, että minun täytyy kysyä lupa joltain kirkon johtajalta, että voisin sinua siunata? Ei tarvitse. Luuletko, että sinun pitää ensin käydä jokin yliopistokoulutus tai raamattukurssi, että minä voisin sinua siunata? Ei tarvitse, minä voin varustaa, voidella ja lähettää ilman ihmisten suosituksia.
Katso, minä teen ennalta arvaamattomia tekoja, ihmeitä ja yliluonnollisia tekoja. Minä osoitan kirkkauteni ja kunniani palvelijoitteni kautta, jotka ovat vähäpätöisiä, köyhiä, tuntemattomia ja vailla näkyvää asemaa ihmisten keskellä. Minä käytän sitä, joka ei ole mitään.

Muista siis: minä en kysy lupaa ihmisiltä etkä sinä tarvitse suosituksia keneltäkään. Kun lähetän palvelijani, minun voimani vahvistaa häntä ja käteni on hänen tukenaan (Ps.89:22). Minä annan Pyhän Henkeni sinua johdattamaan, vahvistamaan, pukemaan voimaan ja auttamaan, että voit olla minun sanani saattaja, minun kirkkauteni kanava, minun profeetallinen palvelijani – ja minä käytän sinua voimallisesti tulevina päivinä.

Herra rakastaa kansaansa, hän auttaa heikkoja ja nostaa heidät kunniaan. Ps.149:4.