tiistai 15. lokakuuta 2019

Uusi voitelu

Mutta Saul vastasi vain: ”Hän kertoi meille, että aasit ovat löytyneet”, eikä maininnut sedälleen sanaakaan kuninkuudesta, josta Samuel oli puhunut. 1.Sam.10:16.

Haluan sanoa sinulle profeetallisesti: ”Älä enää juokse aasien perässä! Olet jo riittävän kauan harhaillut ympäriinsä ja etsinyt isäsi aaseja. Isäsi ohjeiden ja perinteiden noudattaminen on sinun osaltasi suoritettu. Se kasvu, mitä siitä koituu, on nähty. Nyt on aika pysähtyä, avata korvat Jumalan puheelle ja ymmärtää: edessäsi on uusi aika, uusi tehtävä, uusi voitelu. Sinua odottaa voimallinen harppaus eteenpäin, Jumalan avaamat ovet, Herran tasoittama tie. Tasaisen, rutiininomaisen uskon energia on käytetty loppuun, tarvitaan uusi öljy, uusi kutsu, tuore näky. Pyhä Henki on varannut sinua varten uusia voimavaroja, tuoreen vahvan voitelun, taivaalliset valtuudet. Sinä saat uusia yhteistyökumppaneita, uusia sisaria ja veljiä, jotka tukevat sinua. Sinä saat uutta armoitusta ja hengen valtuuksia ja sinun kauttasi Jumalan voima koskettaa monia.”

”Minä annan sinulle silmävoidetta nähdä. Sinä saat erottaa tarkemmin, mikä on oikeaa ja mikä väärää, kuka on Jumalan mies (tai nainen), kuka vain etsii omaa kunniaansa. Sinä saat uutta arvostelukykyä. Sinä huomaat, että olet todellakin ollut etsimässä aaseja ja ihmettelet, minkä kumman vuoksi olet arvostanut aaseja niin paljon. Sinä saat kääntyä pois entisestä elämäntavastasi ja jättää aasien perässä juoksemisen. Sinä saat oppia erottamaan, kuka on aasi, kuka on susi ja kuka on lammas. Sinä saat korvat, jotka erottavat, kuka puhuu Jumalan sanoja ja kuka puhuu omiaan. Sinä saat nähdä pinnan alle ja hengen valossa katsella heitä. Tulet huomaamaan, kuinka vähän on luotettavia veljiä ja sisaria.”

”Sinä voit kuitenkin aina nojata minuun. Sinä voit sydämestäsi luottaa minuun. Minä olen sinun Herrasi ja Mestarisi, minä luotsaan sinua, minä neuvon ja johdatan, minä tasoitan sinun tiesi, minä annan uuden voiman. Sinä saat palvella minua ja sinun hedelmäsi on runsas. Sinä saat ohjata monia vanhurskauden tielle ja minä seison sinun rinnallasi, kun sinä palvelet minun kansaani.”

Katso nyt, Herra, kuinka he meitä uhkailevat! Anna palvelijoillesi voimaa pelotta julistaa sanaasi. Ojenna kätesi, niin että sairaat paranevat, että tapahtuu tunnustekoja ja ihmeitä pyhän palvelijasi Jeesuksen nimessä. Ap.t.4:29-30.