sunnuntai 16. joulukuuta 2018

Ole rohkealla mielellä

Sinä olet aina vaeltanut valossa, puhunut heistä hyvää, kätkenyt heidän pahat tekonsa ihmisten katseilta. Sinä olet aina rukoillut heidän puolestaan ja siunannut heitä. Mutta:

He teroittavat kielensä kuin miekan, jännittävät nuolekseen myrkyllisen sanan, ja äkkiä he piilopaikastaan ampuvat viatonta, ampuvat, eivät pelkää. Ps.64:3-4.

He tähtäävät sinuun, he haluavat sinulle pahaa, heidän aikeensa ovat katalia, he mielivät nöyryyttää sinua. Onko syynä jokin kateus? Ei, vaan pahan puhumiseen paatuminen, sydämen kovettaminen. Synti kuiskii väärintekijän sydämessä niin ettei hän enää pelkää Jumalaa. Ps.36:2. Sen tähden, että he ovat hylänneet minut ja halveksineet minun sanaani, he ovat joutuneet Pahan valtaan ja kaikki heidän ajatuksensa ja aikomuksensa ovat koko ajan pahoja. Heidän ”kristillisyydestään” voidaan korkeintaan sanoa: he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. 2.Tim.3:5.

Mutta koska sinä olet menetellyt vanhurskaasti ja ollut aina reilu ja hyvä heitä kohtaan, minä suojelen sinua. Minä annan heidän nuolensa kimmota sinun suojavarustuksestasi takaisin, heidän myrkylliset sanansa koitua heidän omaksi tuhokseen. Minä annan sinun syyttömyytesi käydä esiin kirkkaana kuin aamun valo (Ps.37:6). Minä annan sinulle sellaista arvostusta, joka saattaa sinun vihamiehesi häpeään. Minä nostan sinut kunniaan ja annan sinulle sellaisen uuden voiman, että kaikkien katseet kääntyvät sinuun. He saavat nähdä sinun kauttasi minun kirkkauteni ja totuuteni valon ja sinun vihamiehesi minä peitän pimeään.

Rohkaiskaa mielenne, olkaa lujat, kaikki te, jotka panette toivonne Herraan! Ps.31:25.