keskiviikko 17. maaliskuuta 2021

Minä se olen


Minä olen köyhä ja avuton, sydämeni on haavoilla. Ps.109:22.

Minä olen nähnyt sinun tiesi, kuullut sinun valituksesi. Enkö minä tietäisi, kuinka sinä kärsit? Minä olen ollut läsnä sinun nöyryytyksissäsi ja tukenut sinua. Minä olin kanssasi jo lapsena, kun veljesi kiusasivat sinua. Minä en ole jättänyt sinua yksin. Seuraan sinua aina katseellani. Kun tarve vaatii, kuljen vierelläsi. Kun ristisi painaa, minä kevennän sitä.

Kun ystäväsi hylkäsi sinut, minä olin siinä, kuulin kaiken, näin sinun tuskasi. Sinun sydämesi on ollut haavoilla, mutta minä olen hoivannut sinua. Minä olen lohduttanut sinua ja lääkinnyt sinun haavojasi. Minä olen pyyhkinyt kyyneleitäsi ja loihtinut hymyn kasvoillesi.

Minä se olen. Sinun pitää herkistyä näkemään minut elämässäsi. Haluan antaa sinulle silmävoidetta nähdä, voidellut korvat kuulla. Sinun tulee virittää sydämesi minun äänirautani mukaan. Viivy siis sanani äärellä, kuuntele profeetallista sanaa, joka puhuu myönteisiä asioita, maalaa sinulle toivorikkaan tulevaisuuden. Sulje korvasi noilta tuomion profeetoilta, jotka ennustavat dramaattisia käänteitä ja synkkiä päiviä vain korostaakseen omaa tärkeyttään - jos ei sitten vihan purkamiseksi.

Sinä tunnistat minun ääneni, kun totuttelet siihen terveen uskon kautta, joka aina ilmentää evankeliumin voimaa, aina tuo esiin Jumalan rakkauden, joka vastaa sinun sydämesi kaipaukseen, joka on yhtäpitävää Kristuksen kirkkauden evankeliumin kanssa. Sinun sydämesi kielet alkavat vähitellen soida samaa säveltä kuin minun ääneni. Tätä kautta sinä pääset minun aitoon seuraamiseeni:

Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Joh.10:27.

Minä puhun sinulle kahden kesken, hiljaa ja lempeästi. Minä annan sinun kokea läsnäoloni rauhaa ja iloa, hengen vapautta, rukouksen vaivattomuutta. Saat viettää aikaa kanssani kuin lapsi isänsä kanssa. Niistä ilon hetkistä sinä tunnet minut. Kun sinä löydät tämän turvapaikan, saat kasvaa uskossa ja kokea yhä uusia uskon ulottuvuuksia.

Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa. Room.14:17.

Älä seikkaile kauas turvapaikastasi. Haluan pitää sinua silmällä, pysyä kuuloetäisyydellä. Pysy sinäkin kanssani.